Je herkent het vast. Je krijgt een telefoontje omdat iemand een klus voor je heeft. Na een korte inventarisatie aan de telefoon, terwijl je net op een andere klus werkt, besluit je een afspraak te maken om te komen kijken. Na dit bezoek rijd je weer naar je kantoor om een offerte te maken en te versturen. Zodra deze akkoord is moet je weer contact zoeken met de klant om een afspraak te maken om de opdracht uit te voeren. Na de opdracht is het tijd voor een factuur. En weer zit je achter je computer om dit te regelen. Als de factuur is gestuurd wacht je op de betaling, met een beetje mazzel duurt dit niet te lang.
Stel nou dat je een systeem hebt waarin je alles kan doen. De klant kan online een afspraak met je plannen, de offerte stuur je digitaal en is al helemaal voorbereidt, jij voegt alleen de producten of diensten toe. Zodra de offerte digitaal is getekend plan je de opdracht in. Als de opdracht klaar is tekent de klant een digitale werkbon en betaald direct via Mollie. De factuur gaat naar de mailbox van de klant en het boekhoudprogramma van jou. Als je bent vertrokken is alles, inclusief de administratie afgehandeld.